Maatregelen tijdens COVID-19

Als geen ander beseffen wij hoe belangrijk uw huisdier voor u is, juist nu. Daarom doen wij er alles aan om ook in de Corona-crisis optimale diergeneeskundige zorg te blijven verlenen. Bij ons staan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van onze patiënten, medewerkers en klanten op nummer één. We doen ons uiterste best om u en uw dier zo goed mogelijk te helpen, zoals altijd.

U kunt dus gewoon een afspraak bij ons maken. Voor de volledigheid willen wij u nogmaals op de hoogte stellen van de door ons genomen coronamaatregelen

Wat vragen wij van u?

 Wij vragen u rekening te houden met de volgende regels:

  • Kom alleen de praktijk binnen als u zelf gezond bent. Bij klachten zoals een loopneus, hoesten, keelpijn en/of koorts verzoeken wij u om niet naar de praktijk te komen en afspraken op stal te annuleren.
  • Wij werken uitsluitend op afspraak.
  • Wij vragen u om met maximaal 1 begeleider per dier te komen.
  • Het dragen van een mondkapje binnen de kliniek is verplicht.
  • Bewaar 1,5 meter afstand tussen andere klanten en dierenarts/assistente.
  • Wij verzoeken u om uitsluitend met PIN te betalen.
  • Volg de richtlijnen van het RIVM

Wat doen wij?

We hebben verschillende maatregelen getroffen om uw bezoek aan de praktijk zo veilig te laten verlopen. Zo kunnen dieren de noodzakelijke zorg krijgen waar ze recht op hebben. Denk hierbij aan:

  • Medewerkers met griep en/of verkoudheidsverschijnselen blijven thuis.
  • Wij plannen meer tijd tussen de consulten voor een soepele doorstroming.
  • Waar mogelijk helpen we u telefonisch, per mail of binnenkort ook met een videoconsult.
  • Zoals altijd houden we ons aan zeer strenge hygiënische richtlijnen. De kliniek wordt goed schoongemaakt en gedesinfecteerd.
  • Wij zullen u tijdens het maken van een afspraak wijzen op onze richtlijnen en hiervoor vragen uw medewerking.

Veel gestelde vragen: COVID-19

Ja, alle dieren zijn welkom. Spoedgevallen gaan zoals altijd voor en we werken enkel op afspraak.

Als u de medicatie en/of het voer telefonisch besteld zorgen wij dat het klaar ligt wanneer u het op komt halen. Zo kunnen we de wachttijd voor u beperken en wordt het binnen onze praktijk niet te druk.

Wij werken volgens onze reguliere openingstijden, deze zijn te vinden op onze website. Buiten openingstijden en in het weekend zijn wij voor spoedgevallen 24 uur per dag bereikbaar. U kunt ons bereiken via het reguliere telefoonnummer van uw praktijklocatie. Voor vaccinaties bieden wij de mogelijkheid om een online een afspraak in te plannen.

In verband met de lockdown die op dinsdag 15 december is ingegaan, kunnen wij helaas geen huisvisites meer aanbieden tot dat de lockdown maatregelen over zijn. 

Voor consulten en behandelingen kunt u altijd terecht in onze dierenkliniek, waar alle hulpmiddelen en medicatie aanwezig zijn om uw dier zo goed mogelijk te helpen. Mocht u geen vervoer hebben, dan kan de lokale dierenambulance waarschijnlijk de helpende hand bieden.

Loopt u tegen onverwachte problemen aan, maakt u zich zorgen of kunnen we u op een andere manier helpen. Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij denken graag met u mee om uw bezoek aan onze dierenkliniek zo veilig en prettig mogelijk te maken.